søndag den 24. juli 2011

"Du er ikke til at gennemskue!"

"Du er ikke til at gennemskue!" er en oftehørt replik i mine øre. Dén og så: "det havde jeg virkelig ikke set dig gøre." Og ih, hvor jeg dog hader den slags bekendtgørelser.


Smilende, glad og svær at få i dårligt humør. Tre ord der tilgengæld varmer mit hjerte, hver gange de sniger sig ud gennem folks læber. Så gør jeg et eller andet - og BUM! Så kommer replikken styrtende ud af munden på vedkommende som en anden lavine: "det havde jeg ikke set dig gøre!" Og hvorfor er det lige, du aldrig havde set mig hælde alkohol på folk jeg blev sur på eller stå og headbange til Iron Maiden på Roskilde Festival?


Okay, hånden på hjertet, så elsker jeg at overraske folk på den måde. Men for lige at finpudse et par detaljer, må verden nok hellere vide det som det er nu:



  • Adrenalinjunkie ved jeg ikke helt, om man kan kalde mig. Men sandheden er, at jeg elsker alt der får blodet til at suse rundt i kroppen. Om det er udspring, klatring.. ALT! Det skal bare give en følelse af at livet er noget jeg står med i hænderner lige nu og her! Så gnid dig ikke måbende i øjnene hvis du ser mig bungie jumpe fra et fly engang.


  • ... Eller måske du alligevel skulle forberede dig på en kæbe der falder til jorden af forbavselse, hvis det sker. For endnu en sandhed: jeg hader at flyve. Ikke fordi jeg er bange for højder. Ikke fordi jeg betvivler flyets sikkerhed. Men fordi jeg føler det som en krig. En krig mellem mig det. Altså lufttrykket. Og dette er en krig, hvor jeg altid må se nederlaget i øjnene, når jeg gang på gang ender med at sidde lemlæstet og lænket til flysæddet med verdenshistoriens største propper i ørerne.


  • I like fashion! Ikke en hemmelighed - men derimod en byrde. Altså for min pung og konto.


  • Nogle gange føler jeg det som om jeg er to personer i en krop. På en ikke-skitzofrenisk måde! Forklaring: Kan være utroligt hyperaktiv den ene dag - og den næste ser du mig ikke engang skifte stilling, når jeg sover. Underligt? Yeah, i know, men skøøøøøøønt.


  • Bilder mig selv ind at jeg er god til tysk. Det er løgn, og jeg ved det godt inderst inde. Men nogle gange gør sandheden bare ondt. Specielt når man er halvt østriger og ikke taler familiens modersprog.


  • Min yndlingsbog er "Djævlen går i Prada" og yndlingsfilmen er "Madagascar 2". Held og lykke med at finde en sammenhæng der!


  • Jeg har gået til håndbold, svømmet konkurrence, bokset... og nu ryster jeg røven til zumba et par gange om ugen. Jeg er blandt de yngste på holdet, men jeg kan lide det. Måske jeg er en middelaldrende kvinde fanget i en 17-årrig krop? Må hellere ud og udnytte at mine unge dage er kommet tilbage...


  • Lektier og afleveringer er altid ordnet. For det meste til en karakter, der sætter plusser på min del af mine forældres testamente. Det er det jeg laver om hverdagen. Men i weekenderne skal der gåes amok! basta!

Okay, indrømmet intet af det der hænger ordentligt sammen. Men okay, hvem har en fuldendt personlighed, der er 100 % sød og tøset eller 100 % vild og ikke til at styre? Sidder lidt og krydser fingre for at ingen rækker hænderne op til dette spørgsmål. For i så fald må jeg nok hellere tilbage til anstalten for skitzofrene unge.


Men det vil måske også bare være endnu en af de ting "man ikke lige havde set mig gøre" d:

Ingen kommentarer:

Send en kommentar